יום חמישי, 29 בדצמבר 2011

SSRS - Graph With Dynamic Colurs


שלום רב,


אני חייב לציין כי כאשר לקוח שלי ולא משנה אם הוא מבוסס אורקל או SQL Server חושב על פתרון Reporting אני ישר מציע לו את ה- Sql Server Reporting Services.

שתי סיבות עיקריות להצעה שלי:

1. עלויות - "יש לכם בארגון כבר רישיון ל- sql server. אז למה שלא תשתמשו ביכולת מובנת שכבר יש לכם?"

2. יכולות - בעזרת ה- SSRS ניתן להקים ולפתח מערך דוחות בקלות ובמהירות ברמה מאוד גבוהה.


דוגמא ליכולת הפיתוח המהירה והיעילה בדוגמא הבאה:


לאחרונה נשאלתי אצל אחד מלקוחות ה- BI שלנו בוראסיטי כיצד ניתן להציג ב- Sql Server Reporting Services גרף עם צבעים דינמיים.


כלומר: אצל הלקוח שלי יש מספר מחלקות ולכל מחלקה צבע משלה (לטובת הייחוד וגאוות היחידה...) והלקוח מעוניין שבגרף שמציג את העמידה בתוכנית העבודה פר מחלקה - כל עמודה בגרף תיהיה בצבע של המחלקה.



אז הפתרון לבעיה הינו די פשוט ומובנה ב- Sql Server Reporting Services .


דרכי המימוש:


1. ראשית יש להקים טבלה או לכתוב שאילתא שתציג את המחלקה, אחוז העמידה בתוכנית עבודה ועמודה שלישית אשר תייצג את הצבע שלה.


2. לאחר מכן במאפיינים של הגרף ב- SSRS יש להגדיר ב- Color במקום צבע ספציפי – יש לבחור באופציית expression ולאחר מכן יש להגדיר לייצג את עמודה ה- colure שבטבלה שלנו.


ולהלן התוצאה הסופית:


פשוט וקל!


בפוסטים הבאים אני אמשיך לתת לכם טיפים נוספים בנושא.


בהצלחה!

אין תגובות: